close

今天是我第一次強烈感受到以後不想在台灣走內科...不知不覺中也說了許多不仁慈的話:( 最難過的莫過於,目睹"那些一生因怕死而為奴僕的人"(希伯來書二15)同時我的心卻絲毫沒有愛;我悽然看著他們臉上的色調隨醫師口裡各項數值起伏顫抖,但無論他們是鞠躬或質問,都令我厭煩至極。也許我可以選擇性的去支持短宣、學印尼話、眼光多停留在我自己想停留的身影上...其實,我仍然是枯竭的泉。愛到深處(或說愛得真實)不免就要來到這個醜陋的真相--不僅僅是"健保制度下"的惡行惡狀、予取予求--恐懼發出的控訴、空虛鞭馭的攫取,以及,我無地自容地也站在同一端。把這首古老聖詩"Here is love vast as the ocean"放進了北榮PHS,流淚經歷這古老的救恩大愛再次更新我的心靈。人最大的悲哀不是死,而是罪。

[Will You Love Me in the Winter]以此紀念我今天所見到的每一位--病人、家屬、同僚,皆然。

[Here is love vast as the ocean](Brian Doerksen版本)

Here is love, vast as the ocean,
Lovingkindness as the flood,
When the Prince of Life, our Ransom,
Shed for us His precious blood.
Who His love will not remember?
Who can cease to sing His praise?
He can never be forgotten,
Throughout Heav’n’s eternal days.

On the mount of crucifixion,
Fountains opened deep and wide;
Through the floodgates of God’s mercy
Flowed a vast and gracious tide.
Grace and love, like mighty rivers,
Poured incessant from above,
And Heav’n’s peace and perfect justice
Kissed a guilty world in love.

arrow
arrow
    全站熱搜

    JirehLee 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()